Blanquerna presenta una cinquantena de fotografies sobre la històrica protesta pels drets LGTBI+ a Barcelona
El Centre Cultural-Llibreria Blanquerna de Madrid acull fins al 30 d’agost l’exposició “Nosaltres no tenim por, nosaltres som”, una mostra de 40 fotografies inèdites de Colita sobre la manifestació LGTBI+ celebrada a Barcelona el 26 de juny de 1977. Aquesta està considerada la primera gran protesta pels drets del col·lectiu a Espanya.
L’exposició està organitzada per la Generalitat de Catalunya, el ministeri d’Igualtat i PHotoESPAñA, forma part de la Secció Oficial del festival i reivindica la memòria de les primeres lluites del col·lectiu durant la Transició.
La delegada de la Generalitat a Madrid, Núria Marín, ha reivindicat el “comprimís social” de Isabel Steva, la fotògrafa coneguda com Colita.
Marín ha recordat que aquella mobilització defensava “el dret a existir i el dret a ser” en un moment en què encara continuava vigent la Llei de Perillositat i Rehabilitació Social. També ha reivindicat el compromís de Colita per “plasmar per sempre aquell acte de valentia i d’orgull”.
Per la seva banda, la directora de PHotoEspaña, María Santoyo, ha afirmat que les imatges “no només s’han de venir a veure, sinó també a pensar”, i ha advertit sobre el risc de normalitzar discursos d’odi contra el col·lectiu. El director de l’Arxiu Colita, Francesc Polop, ha destacat que “Colita no fotografiava des de darrere, sinó des de dins”, perquè “era la primera implicada en la lluita”. L’exposició, comissariada per Rafael Doctor, recupera dos rodets inèdits de Colita i es complementa amb un llibre publicat conjuntament amb La Fábrica. El director general per a la Igualtat real i efectiva de les persones LGTBI+, Julio del Valle, ha definit la mostra com “memòria viva de la democràcia”, i ha avançat que l’exposició arribarà també a la Model de Barcelona coincidint amb el 50 aniversari de la protesta.








